27 Şubat 2011 Pazar

şafak karabük

"vur vur inlesin
bütün tabur inlesin
asker nasıl olurmuş
piyade nasıl olurmuş
gelsin bizden öğrensin
sayamaz - sayarım
sayamaz - sayarım
say!
birkiüçdört birkiüçdört..."


türkiye sınırlarına girmiş bulunmaktayız sevgili günlükçüler. bugün karabükteyim. emenikeden başka gezecek kayda değer şey bulamadım doğrusu. herneyse bunları boşver yüzünü göster diyenleri kırmıyorum ve hemen asıl mevzuya geçiyorum. şafak olmuş conimoni, şafak diyor çek git bebeğim buralardan; ve fakat çekip gitmiyorum sevgili günlükçü, aslanlar gibi yardırmaya devam ediyorum, nöbetlerde dört-beş kat giyinip ufku her daim gözlüyorum.
muharebe destek bölüğü bu aralar alt tertiplerin gelmesinin tatlı heyecanı içerisinde. üst tertipler açılmamış hediyelerin başında duran çocuklar gibi etrafta dönüp duruyorlar, çömezlere yüklenecek angaryaları düşünerek ellerini ovuşturuyorlar. kısa dönem askerlik yapmak demek 6 ay boyu belgesel kanalı izlemeye mahkum 0lmak aslında. bir habitat içerisindeki alfa erkekleri göze çarpıyor önce, birbirleriyle hırlaşıyorlar, toslaşıyorlar. koşullu şartlanmaya uğruyorlar, emredin komutanım ve emredersiniz komutanım omurilikten geliyor artık. biraz gelişenleri alet kullanabiliyor, cep telefonu falan işte. aynı dönemlerde aynı sesleri toplu halde çıkarıyorlar, aynı saatte suya beraber iniyorlar falan. 15 ayda otoburluktan etoburluğa kayıp besin zincirinin üst sıralarında kendilerine yer edinmeye çalışıyorlar. peki bu besin zincirinde kısa dönemler nedir diye soracak olursanız, habitatın üstünden geçen uçağız biz. hani penguenlerin bakayım derken domino taşı gibi dizildikleri uçak varya işte ondan. bir 15 ayda 4-5 defa geçmekteyiz. nasıl yani sen uzun dönemleri hayvanla bir mi tutuyosun? haşa, haşa ama hayvanlaştırılıyorlar orası kesin.

kıytırık sosyolojik saptamalarımı da alıp gidiyorum buralardan ama dur daha lafım bitmedi bu aralar başımda bir izin belası var sevgili günlük sever. muharebe destek bölüğüne yaptığım olağan üstü katkıdan etkilenen komuta heyeti beni mayıs sonundaki ordu denetlemesine çıkarmak için lobi faaliyetleri yürütüyorlar, izne çıkacaksınız falan diyerek beni hazırlamaya filan çalışıyorlar. artık o durum mart sonuna doğru belli olur ama ilk tercih izin kullanmadan teskereyi almak elbette.

geçen hafta annemlerin keşanımızı ziyaretlerini müteakip evci iznine çıktım ve pek hoşça vakit geçirdim. mesaj yazmaya vakit olmadı tabi, kısmet bu haftayaymış işte. 11. hafa itibariyle askerliği yarılamış bulunmaktayım. önümde bir 11 hafta daha var ama arkamda da uygun adım yürüyüşler, acemilikler, tekmiller, istikametler bıraktım. artık o benim dünyam, onunla nefes alan ve onunla yok olan diyorum. bundan sonra yokuş aşağı salarım arabayı umuduyla okuyan herkesi öpüyorum, okumayanların ensesine üflüyorum, şöyle bir göz atanlardan ise makas alıyorum. kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder